Să dezvăluim din “secretele” iPad-ului
În primul rând, iPad este prea mare pentru a fi un telefon mobil şi prea încet pentru a înlocui un notebook, netbook sau desktop performant. Atunci, ce este cu acest dispozitiv care este considerat a constitui o nouă revoluţie sau un “ucigaş de laptop-uri”? E momentul să aflăm răspunsul. Realitatea este că iPad-ul nu va înlocui în mod sigur nici desktopul tradiţional şi nici laptopul. Cine cunoaşte bine limba engleză, îl invit să citească acest articol excelent “Apple iPad Review“, în care sunt prezentate punctele tari şi slabe ale lui iPad.
Totuşi, din moment ce este un produs destul de scump şi nu-ţi oferă nimic în plus faţă de ceea ce aveai acasă (doar în afară de touchscreen), atunci, pentru banii care îi dai în plus te aştepţi să găseşti doar analize pozitive. Dar totuşi…iPad-ul nu are nici camera video încorporată şi nici microfon (pentru a fi folosit ca VOIP), nu are port USB, nu oferă posibilitatea de conectare HDMI, nu oferă posibilitatea de multi-tasking (nu poţi de exemplu descărca un video, în timp ce citeşti on-line un ziar etc.), nu suportă formatul Flash (multe pagini web sunt realizate în formatul Flash), aşa că…Cu bani mai puţin ţi-ai putea cumpăra un laptop ce-ţi oferă toate cele de mai sus (pe care iPad-ul nu le are, cu excepţia touchscreen-ului).
iPad-ul, salvatorul mass-media
Şi atunci ce e cu vâlva asta în jurul iPad-ului? Da, e clar, miroase a marketing pur 100%, dar eu cred că e ceva mai mult decât marketing. Pentru cei care sunt familiarizaţi cu produsele Apple, ca Iphone sau Ipod Touch, pentru a te bucura de toate caracteristicile lui iPad, toate aplicaţiile de pe dispozitiv trebuie downloadate dintr-un server central Apple, un loc de unde se controlează toate dispozitivele iPad.Pe de altă parte, din moment ce întreaga industrie mass-media se află în declin, iPad-ul este soluţia perfectă pentru ea. Da, iPad-ul e un produs inutil, dar oferă conceptul de “centralizare”. Aşa că, dacă vreţi să citiţi on-line, cu ajutorul iPad-ului, ştiri de pe marile cotidiene ale lumii, va trebui să plătiţi un abonament pe lună, ca să aveţi acces la informaţii. Priviţi în videoclipul de mai jos cum puteţi citi cotidianul “New York Times” pe iPad, contra-cost, bineînţeles:
Într-un articol apărut pe celebrul portal “The Huffington Post” şi intitulat “iPad-ul nu va salva industria de ştiri“, Jeff Jarvis, un jurnalist cu experienţă foarte cunoscut, autorul cărţii “Ce ar face Google?” afirmă: “Ceea ce vedem este o dorinţă disperată a editorilor şi a companiilor de publicitate din industria mass-media de a recâştiga controlul asupra Internetului, control care le-a fost luat. În minţile lor, iPad-ul este pilula magică care va face ca tot ce nu e controlat de ei pe Internet să dispară. Ei bine, acest lucru sigur n-o să se întâmple”.
Tot acelaşi ziarist, când a aflat că revista americană “Time” va taxa 5 dolari accesul lunar la conţinutul său pe iPad, Jarvis a scris pe contul său de Twitter: “Să fie placată şi cu aur, revista Time tot nu merită 5 dolari pe lună pentru a fi citită pe iPad”.
Jay Rosen, un critic american de mass-media cunoscut, autor al blogului PressThink scrie şi el că “Înainte de a apărea iPad-ul, existau o serie de întrebări disperate de genul ‘Cine va salva jurnalismul?’ Se căuta un salvator, iar acum credinţa este că salvatorul e reprezentat de iPad”.
Aşa că, iPad-ul nu reprezintă un dispozitiv care să vă ajute cu ceva, ci e făcut ca să salveze marile corporaţii de mass-media, e făcut ca ei să controleze conţinutul şi Internetul. Aţi vrea să aveţi parte de un Internet controlat de ei? Sper că nimeni cu o minte sănătoasă nu şi-ar dori aşa ceva.
Sursa : Lovendal.net
Niciun comentariu:
Trimiteți un comentariu